معرفی فرایندها و روش های سازگار مکرر ( هادی زاده مقدم و رامین مهر و حاج مقامی،1389 ، ص 4).
اهداف CRMاز نظر بارنت | 1-صرفه جویی در هزینه های جمع آوری اطلاعات مشتریان
2-افزایش درآمد در نتیجه شناخت مشتریان 3-اثرات استراتژیک |
اهداف CRM از نظر نول | 1-شناسایی ارزشهای خاص هر گروه از مشتریان
2-درک اهمیت نسبی آن نیازها برای هر گروه مشتری 3-تعیین این که آیا ارائه چنین ارزشهای متناسب هر مشتری به شیوه ای که آنها می خواهند می باشد؟ 4-اندازه گیری نتایج و اثبات بازده سرمایه گذاری |
اهداف CRMاز نظر سویفت | -1بهبود فرایند ارتباط با مشتریان واقعی
-2 ارائه محصولات صحیح به هر مشتری -3 ارائه محصولات صحیح از طریق کانال های صحیح به هر مشتری -4 ارائه محصولات صحیح در زمان صحیح به هر مشتری |
اهداف CRM از نظر گالبریث و راجرز | 1-سفارشی سازی
-2 ایجاد ارتباطات شخصی شده ).اختصاصی شده برای هر مشتری ). 3-ارائه خدمات پشتیبانی بعد از فروش( |
اهدافCRM از نظر کالاکوتا و رابینسون | 1-افزایش سود آوری از طریق شناسایی ، جذب و حفظ بهترین مشتریان
-2 استفاده از اطلاعات مشتریان برای ارائه خدمات بهتری به نیازهای آنها -3 معرفی فرایند ها و روشهای سازگار مکرر( |
همچنین می توا ن اهداف CRM را به شرح زیر بیان نمود : (عباسی و ترکمنی،1389،ص25 ).
1- افزایش درآمد :
– شناخت فرصت های جدید
– کاهش فرصت های از دست رفته
– کاهش فرار مشتریان
2- ایجاد وفاداری در مشتری:
– بهبود خدمات به مشتریان
– بهبود جلوه سازمان
3- کاهش هزینه:
– ذخیره اطلاعات سازمان
– کاهش دوباره کاری های بازاریابی
هدف اصلی مدیریت ارتباط با مشتری به بیان ساده عبارتست از درک و رفتار بهتر با مشتریان به منظور افزایش وفاداری و منافع(سیدی و همکاران، 1388،ص 85 ).
لینک جزییات بیشتر و دانلود این پایان نامه:
درباره این سایت